Damessokken

Garantie

Wanneer heb ik recht op garantie?

De wettelijke garantie is van toepassing op alle producten van Herensokken.nl / Damessokken.nl

Wetelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

Fabricage fouten
Sokken en kniekousen behoren bij goed gebruik een redelijke levensduur te hebben. U mag verwachten dat sokken slijten op plaatsen waar veel wrijving is, zoals in de schoen.
Een enkele keer komt het voor dat er fouten zijn gemaakt bij de fabricage. Hierbij kunt u denken aan slecht en loslatend stiksel, fouten in de overgangen, zwak garen, gaatjes in het breisel, rafelen van randen. In dat geval zal de sok slijtage of gebreken vertonen op plekken die je niet verwacht. U kunt een beroep doen op garantie. Immers als er fouten door ons of de fabrikant zijn gemaakt, worden deze door ons rechtgezet.

  • Neem vóór dat u artikelen retour stuurt eerst contact met ons op, dan krijgt u gedetailleerde advies hoe te handelen. Uw melding is nodig om een ‘garantieverzoek’ aan te maken in uw account.
  • Wij vragen u vervolgens de beschadigde sokken op te sturen. Voeg toe: naam, adres en een korte beschrijving van de klacht.
  • Zodra het artikel bij ons ontvangen is, krijgt u daarvan per e-mail een bevestiging. Mocht de klacht op zijn plaats zijn, krijgt u direct instructies hoe een vervangend paar te bestellen.
  • Mocht de klacht minder helder zijn, dan laten wij het artikel onderzoeken door de fabrikant. Dat onderzoek kan enige tijd in beslag nemen.

Mocht u de sokken/kniekousen elders gekocht hebben, dan kunt u zich het beste bij die verkoper melden.

Stijtage ten gevolge van gebruik en vraat valt niet onder garantie. U kunt denken aan slijtage bij alleen de grote teennagel, of alleen de hiel, een losgetrokken boord, of mottengaatjes. Zeker een te scherpe teennagel kan gedurende een actieve dag bewegen al en dunne plek in uw sok veroorzaken. Teennagels zijn veel sterker dan sokken en kunnen heel erg scherp worden. 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).